הסדר פנסיוני מיטיב – מהו ומי זכאי?

שמעתם את הביטוי "הסדר פנסיוני מיטיב" ואינכם בטוחים מה הפירוש, על מי הוא חל, והאם הוא מעניין אתכם, כעובדים או כמעסיקים? העמוד הבא יענה לכם על השאלות נושא.

מהו הסדר פנסיוני מיטיב?

הסדר פנסיוני מיטיב הוא הסכם בין ארגון לעובד, או בין מעסיק לעובד, שנוגע לפנסיה של העובד, כאשר סך ההפרשות לביטוח הפנסיוני, מוגדרות כלפחות 17.5% מהשכר של העובד. חשוב להבין, עובדים שעליהם חל הסדר פנסיוני מיטיב, המעסיק שלהם חייב להפריש את הסכומים לתגמולים ולפיצויים, לביטוח הפנסיוני, בהתאם למה שנקבע בהסדר המיטיב, ולא בהתאם למה שנקבע בצו ההרחבה, למשל.

מי זכאי להסדר פנסיוני מיטיב?

כאמור, כל עובד שיש עבורו הסכם שמתייחס באופן ישיר לביטוח הפנסיוני, וששיעורי ההפרשות של העובד ושל המעסיק הם לפחות 17.5% מהשכר של העובד, זכאי להסדר פנסיוני מיטיב. לעיתים קרובות הסדר פנסיוני מיטיב חל על קבוצה גדולה של עובדים אשר חתומים בהסכם קיבוצי, ושעובדים בענפי מקצוע שונים, כגון:

עובדי שמירה ואבטחה – חשוב לשים לב להבדלים בין עובדים כאלו במגזר הפרטי, ובמגזר הציבורי.

עובדי אולמות וגני אירועים – החל משנת העבודה השנייה או השלישית, העובדים באולמות וגני אירועים, יכולים להיות זכאים להסדר פנסיוני מיטיב, וחשוב לשים לב להבדלים בין עובדים על בסיס שעתי ועל בסיס חודשי.

עובדי קבלן או חברות כוח אדם – החל מהחודש העשירי להעסקת העובד, הוא זכאי בתחום של עובדי קבלן וכוח אדם, להסדר מיטיב. בתשעת החודשים הראשונים, העובד יקבל את אותם תנאי הפנסיה של עובדים שכירים אחרים.

עובדי מלונאות – לעובד שיש קרן פנסיה ותיקה, ועובד בענף המלונאות, מקום העבודה (בית המלון), ימשיך לבטח אותו בקרן הפנסיה הוותיקה החל מיומו הראשון לעבודה, בשיעור הפרשות של 20.5% מהשכר (7.5% מעסיק, 6% פיצויים, 7% עובד). עובד בענף זה שאין לו ביטוח במקרה של אובדן כושר עבודה, זכאי לקבל מהמעסיק ביטוח כזה, שמבטיח פיצוי בשיעור של 75%, בתנאי שעלות הביטוח לא גבוהה מהשכר ב- 2.5%.

עובדי בנייה – בשנת 2018 יצא צו הרחבה בענף הבנייה, ונקבעו שיעורי הפקדות של 7.1% לתגמולים, 6.6% ינוכו מהשכר של העובד, עבור עובדים באתר בנייה שאינם מועסקים בתפקיד משרדי.

עובדי ניקיון ותחזוקה – עובד שכיר בחברת ניקיון ותחזוקה, זכאי להסדר פנסיוני מיטיב מהיום הראשון שלו בעבודה, בין אם היה לו ביטוח פנסיוני קודם, או לא. חשוב לשים לב להבדלים בין עובדים במגזר הפרטי ובמגזר הציבורי.

הסדר פנסיוני מיטיב עם תנאים פחות מיטיבים – מה זה אומר?

חלק מההסדרים המיטיבים נקבעו לפני שיצא צו הרחבה לביטוח פנסיוני מקיף במשק, וייתכן שאין להם שום יתרון על צו ההרחבה. כשקיימת סתירה כזו בין צו ההרחבה לבין הסדר פנסיוני מיטיב מסוים, ההסדר שהתנאים שלו טובים יותר, מנקודת מבטו של העובד, הוא זה שיילקח בחשבון.

הכנסו לדף הבית למידע נוסף אודות תפעול פנסיוני 

הכנסו למידע אודות חוק פנסיה חובה

 

2020-01-27T11:49:12+02:00
Call Now Button דילוג לתוכן