עדכונים לשנת 2020 למעסיקים – כל מה שצריך לדעת לגבי הפנסיה לעובדים

ישנם מספר תקנות וכללים חדשים לגבי עובדים שכירים עבור שנת 2020, ולגבי פנסיה 2020. חשוב להתעדכן ולבצע את כל התקנות באופן סדיר ותקין, על מנת למנוע עיכובים בהמשך. ריכזנו עבורכם מידע חשוב. פנסיה 2020, מוזמנים להתעדכן.

שינוי בתשלום דמי הביטוח הלאומי לשנת 2020 עבור מעסיקים

המוסד לביטוח הלאומי פרסם חוזר עם כל הנתונים המהותיים לחישוב דמי ביטוח לשנת 2020. שימו לב לנתונים:

  • השכר הממוצע במשק עומק על 10,551 שקלים לחודש, בשנת 2020.
  • ההכנסה המירבית לתשלום דמי ביטוח בשנת 2020, עומדת על 44,020 שקלים בחודש.
  • הסכום המירבי לתשלום דמי ביטוח בשיעור מופחת בשנת 2020, עומד על 6331 שקלים בחודש.

חשוב להוסיף כי לגבי שכר מינימום ושיעור דמי ביטוח לעובד השכיר, אין שינויים בשנת 2020.

עובדים לפי צו סיווג מבוטחים – הפרדת הדיווח לביטוח הלאומי באמצעות טופס 102

שינוי נוסף בשנת 2020 מתייחס לדיווח על עובדים לפי צו סיווג מבוטחים. כל מעסיק שמדווח על עובדים לפי צו זה, מתבקש לעשות זאת בטופס 102 נפרד, בחוזה דיווח חדש, בקוד מס' 9 – צו סיווג. לאחר שייקלט הדו"ח הראשון, ייפתח חוזה דיווח באופן אוטומאטי בתיק המעסיק. חשוב להוסיף כי במקרה של חודש בו לא מועסקים עובדים לפי צו זה, על המעסיק לדווח לפי קוד מס' 5, שפירושו אי העסקה.

אישור תיאום דמי ביטוח מעל התקרה

עובדים אשר מקבלים פנסיה מוקדמת, והכנסתם הכוללת עולה על ההכנסה המירבית שחייבת ביטוח, מקבלים אישור לפטור מדמי ביטוח, באמצעות פנייה למוסד לביטוח הלאומי.באתר לביטוח הלאומי מופיעות ההוראות המעודכנות לשנת 2020, ומומלץ להגיש את הפנייה כבר בתחילת השנה.

דיווח על הפקדות פנסיוניות

הדיווח על הפקדות הפנסיוניות הוא לא נושא חדש, ויצא לדרך לפני מספר שנים, לאחר שמשרד האוצר הבין כי הדיווחים של מעסיקים לגבי קרנות הפנסיה של העובדים לוקים בחסר, וכתוצאה מכך, כספי פנסיה לא עושים דרכם אל העובדים. בעבר התקנה הייתה רלוונטית רק לחברות המעסיקות למעלה מ-100 עובדים, כיום כמעט כל חברה שמעסיקה עובדים, חייבת לדווח על ההפקדות בדיווח און ליין מותאם. הדיווח הזה לא חל על חברות המעסיקות מתחת לחמישה עובדים, בתנאים מסוימים.

מה הכללים לדיווח?

הדיווח על הפקדות פנסיוניות חייב להיעשות בסמוך להעברת התשלומים, באמצעות כלים דיגיטאליים אחידים לכולם, וזאת על מנת למנוע טעויות. כל דיווח חייב לכלול נתונים לגבי ההפקדה ופרטי העובד, ומה שחשוב להבין פה לגבי פנסיה 2020, הוא כי העברת הדיווח יכולה להעלות טעויות בהעברת התשלומים, המעסיקים נדרשים להשלים מיידית את התשלומים שאולי יתפספסו. התוצאה? פגיעה בתזרים המזומנים של העסק. חשוב להתנהל בנושא זה כמה שיותר מסודר, על מנת למנוע טעויות מול העובדים, מול משרד האוצר, וכמובן, לצמצם ככל שניתן פגיעה בתזרים המזומנים של העסק.

2020-03-19T09:56:39+02:00
Call Now Button דילוג לתוכן