עובדות בנוגע לפנסיה של עובד שכל מעסיק חייב להכיר

ישנם כמה חוקים, המכילים זכויות וחובות של כל עובד, אשר חובה למעסיקים לדעת. העבירה על החוק במקרים האלו גוררת תביעות, קנסות, ואף יכולה להגיע למצב בו מעסיק נשלח לכלא בשל עבירה על חוקים אלו. כל המידע על הזכויות הפנסיוניות של העובד, על החובות של המעביד בנושא פנסיה לעובד, ומה חשוב לדעת, בעמוד שלפניכם.

כל עובד זכאי לביטוח פנסיוני במקום העבודה שלו, ובאחריות המעביד לבצע את ההפרשות לפנסיה, הן מצד העובד, והן מצידו.

העובד מפריש אחוז מסוים מהשכר שלו לטובת הפנסיה, המעסיק מפריש אחוז נוסף, חלקו לפנסיה וחלקו לפיצויים. עובד שהצטרף למקום עבודה וכבר היה לו ביטוח פנסיוני, זכאי לפנסיה מהיום הראשון. עובד שהצטרף למקום עבודה ללא ביטוח פנסיוני קודם, זכאי לקבל הפרשות פנסיה לעובד לאחר שישה חודשי עבודה.

כל עובד זכאי לבחור את סוג הביטוח הפנסיוני, ואסור למעסיק להתערב בבחירה זו.

פנסיה לעובד יכולה לבוא לידי ביטוי באמצעות קרן פנסיה רגילה, באמצעות קופת גמל, או ביטוח מנהלים. הבחירה לחלוטין בידיו של העובד, ולמעסיק אסור להתערב או לכפות דעתו בסוג הביטוח.

כל עובד זכאי לבחור את הגוף הפנסיוני ואסור למעסיק להתערב בבחירה זו.

ישנם מספר גופים פנסיוניים בישראל אשר מציעים פנסיה לעובד, וכל עובד רשאי לבחור את הגוף המסוים בו ירצה להפקיד את הכספים. אסור למעסיק להתערב או לכפות בשום צורה באיזה גוף ינוהל החיסכון. גם אם למקום העבודה יש הסכמים עם גוף פנסיוני מסוים, לעובד יש את החופש לבחור מקום אחר ולהעביר את כספי החיסכון שלו כרצונו.

כל עובד זכאי לבחור את הסוכן הפנסיוני שלו, ואסור למעסיק להתערב בבחירה זו.

עובד שבוחר לבצע את הטיפול בכספי הפנסיה באמצעות סוכן, רשאי לעשות זאת מול הסוכן שיבחר. המעסיק לא יכול להתערב או לכפות על העובד לבצע תקשורת מול סוכן כזה או אחר, בכל הנוגע לפנסיה שלו. לא חובה לבצע פנסיה לעובד דרך סוכן, ניתן ישירות לפנות לגוף הפנסיוני.

עובד זכאי לבחור את מסלול ההשקעה בחסכון הפנסיוני שלו, ואסור למעסיק להתערב בבחירה זו.

העובד רשאי לבחור מסלול השקעה כרצונו, בהתאם לאפיקים השונים שמציע הגוף הפנסיוני שאליו הוא משתייך, הוא יכול להחליף את מסלולי ההשקעה בכל עת, ואסור למעביד להתערב או לכפות את דעתו בנושא מסלולי ההשקעה של כספים אלו.

תשלום עבור פיצויי פיטורים יכול להיות משולם מראש לקופת גמל מיוחדת לפיצויים.

העובד והמעסיק יכולים להסכים שבמקום שהמעסיק ישלם 6% מהשכר החודשי עבור פיצויי פיטורים של העובד, המעסיק ישלם 8.33% בחודש לביטוח הפנסיוני עבור פיצויים. במקרה כזה, כל הכסף שהעביר המעסיק כרכיב פיצויים לקרן פנסיה, יהיה במקום פיצויי פיטורים. במקרה שהעובד יפוטר, הוא יוכל למשוך את הכספים האלו, ולא יהיה זכאי לפיצויים נוספים.

הכנסו למידע אודות חוק פנסיה חובה

הכנסו לדף הבית למידע נוסף אודות תפעול פנסיוני 

2019-12-19T14:35:09+02:00
Call Now Button דילוג לתוכן