גורם מתפעל פנסיוני – מי הוא ומה הוא עושה?

תקנות הפיקוח של השירותים הפיננסיים שכוללים קופות גמל ותשלומים לקופות גמר החליט החל מינואר 2019 שמעסיקים המעסיקים מעל 9 עובדים, מחויבים לדווח על כספי ההפקדות לחיסכון הפנסיוני של העובדים באופן דיגיטלי ובקובץ אחיד אשר נקבע בהתאם להוראות משרד האוצר. כל מעסיק אשר מדווח באופן שגוי או שלא מדווח צפוי לקנס כספי, עונש ואף תביעה.

מיהו גורם מתפעל פנסיוני?

גורם מתפעל פנסיוני הוא גורם מקצועי אשר בוחר המעסיק בהתאם לחוק כספי הפנסיה כפי שהוגדרו. גורם מתפעל פנסיוני בהתאם לחוק כספי הפנסיה אשר נקבע באמצעות משרד האוצר, הינו גורם מקצועי הנותן  שירותי תפעול פנסיוני בתחום כספי הפנסיה. גורם זה הינו גורם בעל ניסיון וותק בתחום הפנסיה והוא בקשר ישיר עם המעסיק, על מנת לוודא שאכן המעסיק מדווח על כספי הפנסיה בהתאם לחוק. כמו כן, על המעסיק לעקוב ביצוע הכספים וקליטתם התקינה בחשבונות העובדים בהתאם לרכיבי ההפרשה שדווחו על ידו ולטפל ביזונים חוזרים שגויים במידה ויש ואשר נשלחים מדי חודש באמצעות הגופים המוסדיים.

מה תפקידו של גורם מתפעל פנסיוני?

תפקידו של גורם מתפעל פנסיוני כולל לא מעט פעולות חשובות כגון: ביצוע הפקדות פנסיוניות ומעקב אחר כספים, תהליך הזרמת המידע על ההפרשות לקופות הפנסיה והגמל בצורה תקינה ובהתאם לתקנות, באמצעות כך מוודא המתפעל שהכספים הופרשו ונקלטו כראוי בחשבון העובד. במקרים שבהם הסכומים אינם מועברים בפועל לעובד על גורם מתפעל פנסיוני לשלוח הודעות למעסיק. כמו כן, גורם מתפעל פנסיוני אינו מעורב בייעוץ או שיווק בתחום הפנסיוני, תפקידו הוא להיות ניטרלי ולא להתערב. הוא עוזר למעסיק לעמוד בדרישות הרגולציה וכן להבטיח שהכספי ההפרשות משויכים לעובדים. סליקה ישירה, בקרות טרום שידור ודיווח לקופות, בקרה פנסיונית וטיפול בהיזונים חוזרים הם הפעולות היום יומיות שעל מתפעל פנסיוני לעשות ביום יום. בין היתר הוא דואג גם לניהול יתרות הפיצויים ועובד ביחד עם המעסיק ההתאם לחוק כספי הפנסיה של משרד האוצר. וכן הנפקת אישורים שנתיים, רבעוניים, דו"חות פיצויים והוצאות טופסי עזר ל-161 עבור עובדי המעסיק.

לשם מה נחוץ גורם מתפעל פנסיוני?

גורם מתפעל פנסיוני דואג שהמעסיק יבצע את עבודתו בהתאם לתקנות הפיקוח של השירותים הפנסיוניים הכוללים קופות גמל ותשלומים כספי פנסיה לעובדים. העבודה המשותפת לצד המעסיק גורמת לגורם המתפעל הפנסיוני לעקוב אחרי המעסיק שאכן שהוא מדווח בהתאם לתקנות והחוקים של משרד האוצר. במידה והמתפעל רואה שהמעסיק לא מדווח כמו שצריך או שמדווח שגוי הוא מעיר למעסיק. המעקב והעבודה הצמודה עוזרת למתפעל לבדוק את המעסיק ובמידת הצורך אף לדווח עליו על מנת להגן על האינטרסים של העובדים שלא יפגעו. דבר זה חשוב מאוד מאחר וישנם מעסיקים שמנסים להתחמק או מדווחים שגוי על הפרשות לקופת גמל. ולמרות שאינו מייעץ או משווק חשיבותו גבוהה.

הכנסו לדף הבית למידע נוסף אודות תפעול פנסיוני 

2019-09-15T14:36:49+03:00
Call Now Button דילוג לתוכן