תקנות הפיקוח על שירותים פיננסיים

החל מאוגוסט 2014 פורסמו תקנות הפיקוח על שירותים פיננסיים אשר מסדירים את הדיווח על הפקדות תשלומים לחיסכון פנסיוני של העובדים. בהתאם לתקנות אלו, על המעסיקים לדווח על הפקדות לחיסכון הפנסיוני של עובדיהם דרך האמצעים הדיגיטליים בלבד ובקובץ דיווח אחיד, בהתאם להוראות משרד האוצר. בנוסף לכך, התקנות מחייבות את כל הגופים המוסדיים לתת משוב למעסיק על אופן קליטת הכספים במערכות המידע של הגופים. כמו כן תקנות הפיקוח על שירותים פיננסיים ב-2017 אף חלו על מעסיקים המעסיקים פחות מ-20 עובדים.

מדוע הוחלו תקנות הפיקוח על שירותים פיננסיים?

תקנות הפיקוח על שירותים פיננסיים הוחלו על מעסיקים מכיוון שבמקרים רבים שבהם עבדו עובדים במפעלים וארגונים שונים, המעסיקים לא הסדירו את הדיווח על הפקדות ותשלומים לחיסכון הפנסיוני של העובדים, וכך נוצר מצב שבו עובדים רבים לא היו מועדים שהמעסיקים שלהם לא דיווחו לחיסכון הפנסיוני והפסידו כספים רבים הודות כך. על מנת להגן על העובדים בעבודתם, הוחלט על תקנות הפיקוח על שירותים פיננסיים אשר יגנו על העובדים ויאלצו את המעסיקים לדווח ללא כל דיחוי אחרת יקבלו עונש חמור ויקנסו על כך. הודות לתקנות הפיקוח על השירותים הפיננסיים ניתן לפקח על כספי הפנסיה של העובדים ולהוות כגוף עם אחריות פיקוחית בתחומים שונים אשר שייכים לזכויות העובדים.

האם תקנות הפיקוח חלות על כל העובדים השכירים והעצמאיים כאחד?

תקנות הפיקוח חלים על כל הארגונים והעסקים השונים פרטיים ועסקיים כאחד כולל עצמאים על מנת להסדיר את הפיקוח על כספי הפנסיה של העובדים. העובדים העצמאיים מפרישים לקופת הפנסיה שלהם כל חודש סכום מסוים בהתאם להכנסותיהם. ואילו העובדים השכירים אשר מועסקים בארגונים פרטיים, ציבוריים, ממשלתיים גם כן. על המעסיקים השונים לדווח למשרד האוצר באמצעים הדיגיטליים השונים ובאמצעות קובץ דיווח אחיד שהם מקבלים על התשלומים וההפקדות לחיסכון הפנסיוני של העובדים. במידה והם לא מדווחים הם עוברים על החוק ועשויים לקבל עונש חמור על כך וקנסות בהתאם לעבירה שביצעו. כך ששני המגרים מוגנים מפני הפנסיה.

חשיבות תקנות הפיקוח על שירותים פיננסיים

באמצעו גוף פיקוח מטעם משרד האוצר ניתן לפקח על העובדים השכירים ולדאוג שכספי הפנסיה אכן יעברו לחיסכון הפנסיוני שלהם מטעם העבודה. כך ניתן לדאוג לעתיד העובדים וכן למנוע מקרים של אי דיווח כמו שקרו בעבר. תקנות הפיקוח על השירותים הפיננסיים עוזרים לשמור זכויות העובדים וכן בבוא העת שיזדקקו לכספי הפנסיה יוכלו לקבל את כל מה שצברו במהלך השנים. בשנים האחרונות נכנס החוק הפנסיוני גם לעסקים עצמאיים על מנת להבטיח את כספי הפנסיה שלהם בבוא העת. הגנה על שני סוגי העובדים גם השכירים וגם העצמאיים נותנת שקט נפשי לעובדים שבבוא העת שיזדקקו לכספים אלו יוכלו למשוך אותם ולהשתמש בהם בהתאם לצרכים האישיים שלהם.

הכנסו לדף הבית למידע נוסף אודות תפעול פנסיוני 

 

 

2019-10-15T10:35:01+03:00
Call Now Button דילוג לתוכן